fredag 29 april 2011

Jobb

Jag har fått jobb. Det är bara ett vikariat, men ett jobb. Ett riktigt jobb. Det ska bli fantastiskt kul och det finns elever där, det finns kunskap där, det finns böcker och arbetskamrater. Jag längtar, verkligen.

Det är på måndag, jag ska stå där, framför klassen, i klassen och ska undervisa dem till terminens slut. Jag ska ta hand om dem, de ska få lära mig massor, - hur det är att vara elev?, hur det är att vara 12 år ? hur det är att vilja lära sig? Jag kommer att visa och undervisa, leda och lära och trivas med dem. Det kommer att bli bra, jag vill ge dem en bra och härlig känsla under deras sista veckor i år 6. Sedan flyger de i väg, till annan skola, till annan plats. Jag kommer att önska dem lycka till, deras framtid står framför dem. De har livet i händerna och de kommer att ta livet med stormsteg. Ett steg i taget.

Det ska bli fantastiskt kul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar